Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:45, 05 Paź 2006 Temat postu: Jaka jest prawda o zimówkach ? |
|
|
Jak to jest z tymi oponami zimowym lepsze szerokie czy wąskie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Patryk
Mieszkam Tutaj
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 12:27, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
oczywiście że wąskie
Ja przy punto latem mam 185/55 R15 , zimą 145/70 R 14
a jak miałem Calibre to latem było 205/50 R16 , zimą 175/65 R15
Po prostu zimowa wąska opona lepiej się wgryza w śnieg (im opona bardziej wąska tym większy nacisk na opone )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 16:53, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
swieta racja.
Patryk skad dorwałes ten rozmiar bo tez sie przymierzam do takiego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:45, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
zauwaz sobie nawet w tv na raidach wrc zima jakie maja waskie oponki.... az dziwnie ta fura wyglada....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 7:32, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ddzięki za informacje, tak też mi się wydawało ale chciałem się upewnić
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaloh
Prawie Jak Admin
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Nie 11:49, 15 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
akurat na rajdach to oni maja mase kolcow na oponie, ale ogolnie im wezej tym lepiej, tylko, ze na suchym gorzej hamowanie wychodzi..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:02, 15 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Wąskie. A tak na marginesie czytalem gdzies ostatnio ze w Szwecji zostały przeprowadzone testy i okazało sie ze (nie pamietam z jakiej predkosci) hamowano autem na zimowkach wlasnie i auto posiadajace ABS zatrzymywalo sie 2 razy dalej niz autko bez ABS'u. Lekko sie zdziwilem.
Bylo to zimą przeprowadzane
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaloh
Prawie Jak Admin
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Nie 12:05, 15 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
dlaczego? waski laciek latwiej powoduje blokowanie kol, abs ma temu zapobiegac i w ten sposob auto slabo hamuje, bo abs ciagle pracuje..na suchym auto bez abs zawsze hamuje lepiej, ale nie jest kierowalne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk
Mieszkam Tutaj
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Sob 20:34, 21 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
to ze zimowki maja dluzsza droge hamowania to dlatego ze maja inny sklad mieszanki i sa bardziej miekkie . Na sniegu waskie zimowki maja wiekszy nacisk na kazdy centymetr kontaktu z podlozem przez co lepiej wyciskaja snieg ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 9:23, 22 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Mnie ogolnie chodzilo o to ze auto z ABS ma dłuzsza droge hamowania na sniegu niz bez ABS'u. Moze zle sie wyraziłem we wczesniejszymp poscie. Sorki za OT
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 14:51, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A sprawdziłeś to czy ma dłóższą drogę chamowania bo ja bym się kłucił ale niech tak będzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:50, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
to prawda ze z absem gorzej hamuje w zimie i zreszta nie tylko bo i na mokrej nawierzchni tak samo...
poprostu szybciej sie wychamuje jak sie kola zblokuja jak by nie bylo wtedy jest wieksze tarcie niz tak jak z absem chwila hamuje i odpuszcza(wyciagajac srednią bo chyba kazdy wie ze auto najlepiej hamuje na skraju zerwania przyczepnosci:P)
jedyna i glowna zaleta tego jest to ze tak jak powiedzial holo z absem masz kontrole nad autem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 14:31, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
mayki.dnb napisał: |
to prawda ze z absem gorzej hamuje w zimie i zreszta nie tylko bo i na mokrej nawierzchni tak samo...
poprostu szybciej sie wychamuje jak sie kola zblokuja jak by nie bylo wtedy jest wieksze tarcie niz tak jak z absem chwila hamuje i odpuszcza(wyciagajac srednią bo chyba kazdy wie ze auto najlepiej hamuje na skraju zerwania przyczepnosci:P)
jedyna i glowna zaleta tego jest to ze tak jak powiedzial holo z absem masz kontrole nad autem |
Dokładnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 15:53, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No w zimę to niech wam będzie ale jak jest mokra droga to ABS lepiej zwalnia auto bo jak byś zajebał w pedal momentalnie to jedziesz jak po lodzie ja miałem z Giantem taką akcję , jechaliśmy z rosso i jak się jedzie z takiej górki koło rudy to koles nam wyjechał z pobocza niezaóważył w lusterku że jakieś auto jedzie i kolo normalnie wjechał na ulicę i *urwał* Giant zachamował i niedaj Boże jak by niebyło ABS bo już byśmy byli w piachu mieliśmy 140 km/h pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaloh
Prawie Jak Admin
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Pią 22:32, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
heh, ale skoro auto slizgnelo sie na wodzie, to na sniegu badz lodzie tym bardziej!! trenujcie z giantem hamowanie pulsacyjne, to moze nie wyje*** jako nauczyciela wezcie Binia, on dosc dlugo jezdzil bez absu w a3 ze wzgledu na efekty akustyczne i rozne takie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 8:50, 25 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
nie Holo auto się nie ślizgneło normalnie zachamował pięknie to od razu Giant mi powiedział że jak to auto by nie miało ABS-u to już by było po nas albo po tym typie co autem nie umię jeżdzić a ten kierowca okazał się naszym dobrym kolegą hehe . Pużniej opowiadał nam że baba w niego by przyjebała i był w szoku zjechał na pobocze poczekał troche i wjechał dalej na ulice i my byśmy w niego wyjebali to Serce miałem już w dupie ze strachu
|
|
Powrót do góry |
|
|
|